torsdag den 11. november 2010

Jeg læser

På bogklubben mener er vi vilde med inspiration, derfor har vi indført; jeg læser. Her vil en af os fortælle hvad vi læser og hvorfor vi læser denne bog. Så håber vi, at vores læsere vil følge trop så vi allesammen forhåbentlig kan få lidt ny inspiration. Idag fortæller Mona om hvad hun læser lige nu.


Efter jeg er kommet hjem fra ferie har jeg haft lidt svært ved at komme i gang med en bog. Ikke fordi jeg mangler bøger at læse - tværtimod, så har jeg en lang liste over bøger, som jeg gerne vil have læst. Desværre er det ikke alle bøger, som jeg har i min bogsamling, så det har sat lidt en bremse på min læsning. Men den anden dag fandt jeg så et par Leif Davidsen bøger på min bogreol - og sådan kan man blive glædelig overrasket, når man ikke altid er klar over hvad man har i sin samling, fordi den for halvanden år siden blev slået sammen med kærestens. ;)

Men summasumarum - pt. læser jeg Leif Davidsen, nærmere bestemt Den serbiske dansker. Jeg var jo ret begejstret for Den ukendte hustru, som jeg læste på min ferie, så jeg glædede mig til at komme igang med flere bøger af Leif Davidsen. Jeg må indrømme at jeg endnu ikke er vildt fanget af bogens plot endnu, måske fordi er skrevet i 3. person, og ikke 1. person ligesom i Den ukendte hustru. Men jeg håber og satser på, at bogen bliver mere spændende efterhånden som jeg kommer længere og længere ind i historien.


Jeg læser altså Den serbiske dansker af Leif Davidsen - hvad læser du?

5 kommentarer:

  1. Jeg vil glæde mig til at læse din anmeldelse for jeg har netop føjet den bog på min "Jeg skal læse" liste.

    Jeg læser selv Mini Shopaholic af Sophie Kinsella. Den er i mine øjne ligeså fantastisk som resten af Shopaholic serien :D

    SvarSlet
  2. Jeg læser Riget ved Verdens ende af Jan Guillou, der er den tredje bog i serien om tempelridderen Arn.
    Bogen er underholdende og meget spændende.

    SvarSlet
  3. Jeg har lige færdiggjort 'Forklædt som nazist' af Charlotte Johanssen. Ikke revolutionerende litteratur, men et spændende og skræmmende indblik i hverdagen for nazister i Danmark.

    Kan absolut anbefales. Skal til at læse 'The black album' af Hanif Kureishi. Var gået i gang, men fik muligheden for at låne ovenstående.

    SvarSlet
  4. Jeg læser en krimi af Inger Wolf: Sangfuglen.

    Det er den tredje (og indtil videre sidste) i en serie om kriminalbetjent Daniel Trokic og hans folk på stationen i Århus. Har lige opdaget denne forfatter, og har læst de to første på et par dage. Og er så nu i gang med den sidste :-)

    SvarSlet
  5. Jeg er ved at læse Anybody Out There af Marian Keyes og har vidst været det et par måneder nu, sådan en engelsk bog kan være ret hård at læse, selv om det bare er chick-lit..

    SvarSlet