søndag den 21. november 2010

Boganmeldelse: Peter James: Dødenkelt

Peter James Dødenkelt var en af dem som kom med mig hjem til boguddelingen ved metroen, flere havde fortalt mig at jeg skulle glæde mig til at læse den. Jeg var dog stadig lidt skeptisk eftersom jeg på det sidste ikke rigtig er blevet grebet af diverse krimier.

Jeg blev dog hurtigt grebet af denne historie, jeg var virkelig så spændt på om ofret Michael nogensinde blev fundet og hvad der egentlig helt præcist foregik. Michael forsvinder nemlig på sin polterabend og eftersom resten af deltagerne dør i en bilulykke - så ingen kan fortælle hvor Michael helt præcist er henne. Derfor kommer kriminalkommisær Roy Grace på noget af en opgave med at finde Michael og det hele kompliceres af, at folk som nok burde vide hvor han er ikke er helt samarbejdsvillige.

Umiddelbart kan det godt lyde rimelig kedeligt, men jeg synes hele tiden der sker noget nyt som jeg ikke havde forventet og derfor er bogen faktisk ret svær at regne ud. På en måde er slutningen dog lidt kedelig i forhold til resten af bogen, men på en måde giver det god mening med den slutning da læseren alligevel får svar på et par ting.

Jeg kunne helt klart godt finde på at læse nogle flere krimier om Roy Grace for Peter James formår virkelig at gøre det hele rigtig spændende - uden at det er uhyggeligt. Hvilket virkelig er noget jeg vægter højt, jeg behøver ikke læse klamme passager for at blive underholdt. Det ligetil med et lille twist er virkelig lækkert gennemført.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar