onsdag den 6. oktober 2010

Ferielitteratur

Jeg er stukket af på en længere ferie. Og det kræver jo litteratur. Både til flyveren og undervejs på ferien.

Jeg formår altid at pakke for lidt litteratur og jeg ender derfor med andres medbragte bøger (og det kan have både plusser og minusser...) eller at blive enorm rastløs, fordi jeg mangler beskæftigelse, når der skal slappes af. Denne gang er jeg afsted en måned, så det har givet lidt kvaler om, hvor mange bøger jeg skal have med.

Når jeg vælger ferielitteratur, vælger jeg ikke det tungeste materiale. Sådan er det også denne gang, hvor det er blevet til Sara Blædels krimiserie, som jeg glæder mig til at læse på en gang, samt chicklitten Hushjælp Søges (jeg blev jo inspireret af Anettes anmeldelse...). Egentlig skulle bogklubbens November-bog Stormfulde Højder også med, men den kunne desværre ikke fåes i boghandlen. Typisk.
Og så har jeg selvfølgelig også en bunke magasiner og ikke mindst alle rejsebøgerne med. ;)


Hvis (eller nok nærmere når...) jeg løber tør for bøger, så har jeg følgende muligheder:

1. Læse bøger fra kærestens rejsebibliotek. Jeg ved at han medbringer Jo Næsbøs krimiserie - eneste minus er at han er et stykke inde i serien, så de første tre bøger eller lignende kommer ikke med.
2. Tjekke kærestens søsters bogreol ud - vi skal bo hos hende og hendes mand en stor del af ferien, og jeg er næsten sikker på at der kan findes noget læsebart hos hende.
3. Jeg er i et engelsktalende land - mon ikke jeg kan finde bøger i deres butikker, hvis det går helt galt. ;)



Men når vi nu er ved det at løbe tør for bøger under sin ferie, så hørte jeg om en ret genial service på et hotel, hvor mine forældre engang holdte ferie. Her stod der en reol i lobbyen, og på denne reol kunne man sætte de bøger man var færdig med, så andre kunne få glæde af dem. Og så kunne man selv tage andres efterladte bøger. Helt gratis.På den måde fik mine forældre suppleret deres egen medbragte litteratur med andres "kasserede" litteratur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar