torsdag den 10. marts 2011

Bogklubben mener er vi vilde med inspiration. Derfor har vi indlægsserien Jeg læser. Her vil en af os fortælle hvad vi læser og hvorfor vi læser denne bog. Så håber vi, at vores læsere vil følge trop så vi allesammen forhåbentlig kan få lidt ny inspiration. I dag fortæller Rikke hvad hun læser.

Som sædvanligt har jeg gang i flere bøger på en gang, men kun to i øjeblikket.
Den ene bog er Paganinikontrakten af Lars Kepler, som jeg har fået som anmeldereksemplar af Gyldendal. Den anden er Jammers Minde, som jeg læser som bogudfordringsbog for marts.

Jeg er ikke kommet så langt med Jammers Minde endnu, men Paganinikontrakten virker meget spændende, jeg har i hvert fald svært ved at lægge den fra mig, og har den med mig overalt, for den har så dejligt korte kapitler at man lige kan nå 5 på busturen til København, eller et par stykker inden jeg skal sove.

Det var lidt om, hvad jeg læser lige nu. Hvad læser du ?

3 kommentarer:

  1. sjovt jeg var også blandt de heldige der fik Paganinikontrakten til anmeldelse :)

    Lige nu læser jeg Jo Nesbø's Snemanden, syvende bog i rækken om Harry Hole.

    På natbordet ligger desuden Nick Cave, Patti Smith og Sofi Oksanen. Jeg tror marts måned bliver en god læsemåned :)

    SvarSlet
  2. Ha, jeg købte Paganinikontrakten i går. Jeg fik et par bog-gavekort i fødselsdagsgave, og Paganini var en af de bøger, de havde på hylderne, så det er da godt at høre, den er spændende.

    Jeg har nu tænkt mig at læse endnu et par engelske fra min hylde først. Jeg er i gang med at ´æde´ nogle stykker af de bøger, der har stået og samlet støv i adskillige måneder.

    SvarSlet
  3. Jeg er spændt på at høre, hvad du synes om Jammersminde - læste den selv for nogle år siden :-)

    Jeg har gang i en Lovecraftbog samt en Douglas Coupland-bog.

    SvarSlet