fredag den 11. marts 2011

Fredagslegen

Så er det igen fredag og tid til fredagslegen. I denne uge skal I gætte, hvem denne forfatter er:


Og her er et par ledetråde:
  • Hun er født i 1936
  • Hun har skrevet en serie om en kvinde, der levede for 10.000 år siden
  • Bøgerne har solgt mere end 45 mio kopier verdenen over
  • Den sidste og længeventede bog udkommer den 29. marts 2011 
  • Hun har lært at garve skind, slå ild og meget mere som research til serien
Kan du gætte hvem forfatteren er ?

Det håber vi, du kan. Svaret kommer på søndag, og som sædvanlig er der kommentarmoderation på indtil da, så I alle kan svare på lige kår. 

8 kommentarer:

  1. Jean M. Auel. Forfatter til Ayla-bøgerne - Jordens Børn

    Ååh hvor jeg glæder mig til den sidste bog kommer. Venter med voldsom længsel

    SvarSlet
  2. 90'er briller, 90'er hår og 90'er litteratur!Det hele passer sammen. Jean M. Auel.

    SvarSlet
  3. jeg tror det er Jean M. Auel :)

    SvarSlet
  4. Det er da Jean M. Auel. Hun er en fantastisk forfatter, jeg glæder mig til afslutningen på Jordens Børn, ligesom så mange andre :)

    SvarSlet
  5. Ja, det er Jean Auel.

    Men jeg ville have været uden en chance, hvis jeg ikke havde vundet ´den sidste og længe ventede bog´ for en uge siden.

    SvarSlet
  6. Det er Jean M. Auel, som har skrevet serien om jordens børn - Hulebjørnens klan, Hestenes dal osv.
    Bøgerne blev læst med stor fornøjelsen for år tilbage, og jeg har faktisk for nylig tænkt på at de skal læses igen.
    En skøn serie, som jeg slugte i mine unge dage :-)

    SvarSlet
  7. Jeg har ikke selv læst serien, men jeg gætter på at det er Jean M. Auel....:o)

    SvarSlet