tirsdag den 7. december 2010

Boganmeldelse: Sophie Kinsella: Twenties girl

Som jeg skrev i min anmeldelse af Mini Shopaholic, så formår Sophie Kinsella gang på gang at skrive en bog som falder i min smag. Jeg sluger gerne bøgerne og glemmer alt om alle de andre ting jeg bør lave - det samme gjorde sig gældende med Twenties girl.

Bogen handler om Lara som til sin grantantes begravelse pludselig kan se grantanten foran sig - som den eneste. Dette ændre Laras liv radikalt og sammen med sin grantante oplever hun en masse forskellige ting og får en masse til at gøre som hun vil. Derudover skal hun også hjælpe grandtanten med at opklare en sag, hvilket giver Lara mulighed for at grave i familiehemmelighederne og dermed komme til at kende sin egen familie endnu bedre. En familie som hun før grandtantens familie ikke havde de store tanker om.

Da jeg første gang læste om bogen tænkte jeg "Ei det er for langt ude", men da jeg alligevel skulle bestille Mini Shopaholic fra Amazon kom den her altså med. Hvilket jeg bestemt ikke fortryder. Jeg grinte højt flere gange både af Lara og grandtanten. Men især grandtanten som udsætter Lara for diverse skrækkelige ting. Sophie Kinsella er virkelig god til at beskrive diverse detaljer på en sjov måde. Jeg har svært ved at forrestille mig, at man kan andet end grine når man læser en af hendes bøger.

Det eneste der godt kan irritere mig ved Sophie Kinsella er, at plottet i bøgerne altid er det samme. Det er altid den her kvinde som ikke har helt styr på sit liv og som så bliver forelsket i den her mand som har styr på det hele. Manden arbejder gerne med markedsføring/strategier og arbejdet er meget krævende og tager en masse af hans tid. Kvinden er gerne lidt mere humanistisk - og de er egentlig ikke et par man forrestiller sig passer sammen, men det gør de så. Den konstuktion er efterhånden lidt for brugt - men selvfølgelig, hvorfor fikse noget som fungere så godt?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar