søndag den 31. oktober 2010

København læser

I næste uge starter litteraturarrangementet København læser. Ugen er fyldt op af med masser af forskellige arrangementer omkring bøger, litteratur og forfattere. Vi har hver især kigget på hvilke arrangementer vi kunne tænke os at deltage i. Idag fortæller Anette om hendes valg af arrangementer:
Gratis uddeling af bøger. Ved dette arrangement uddeler Købehavns biblioteker gratis bøger til forbipasserende. Her er rig mulighed for at få lidt nyt med hjem til reolen. Særligt sidste år fik jeg nogle rigtig spændende bøger med hjem, som jeg ellers nok ikke ville have læst.
Østerbros klassikere. Arrangementet byder på en lille byvandring i området omkring Østerbro bibliotek og fortællinger fra romantikken til den moderne tid. Jeg synes, det er en god kombination af byhistorie og litteratur.
Bogloppemarked på Islands Brygge. Ja det siger jo næsten sig selv. Jeg kan gå på skattejagt i andre gamle bøger og sikkert gøre et godt kup.
Marathonlitteratur. På litteraturvandringen går man rundt i København, hvor der er oplæsning af forskellige værker på forskellige steder i byen. Jeg synes, det lyder som en spændende måde at få indblik i lidt nyt litteratur samt at komme nogle steder i København, jeg normalt ikke kommer.
Forfatterkaravane. Denne aften læser forskellige forfattere op af deres nyeste bøger.
Jeg har ikke endelig udvalgt, hvilke ting jeg vil deltage i. Det ser jeg på i løbet af ugen.
Vil du også deltage i København læser, så kig ind på www.kbhlaeser.dk og sammensæt dit eget program.

2 kommentarer:

  1. Sikke et fantastisk arrangement - jeg er så misundelig over ikke at bo i nærheden af København, når sådan noget sker. God litteraturfestival :-)

    SvarSlet
  2. Tak skal du have. Jeg glæder mig til at komme ud og benytte mig af nogle af tilbuddene.

    SvarSlet