mandag den 1. august 2011

Bogudfordringen - August 2011


Så er vi igen gået ind i en ny måned, og det er dermed tid til en ny udfordring. August måneds udfordring er at læse en bog af en mandlig dansk forfatter. Der er ingen begrænsninger på hvornår eller hvordan bogen ellers er skrevet.

Som sædvanlig har vi samlet lidt inspiration til måneds udfordring.


det er ikke lige til at se det, men klik på forfatternavnet for link, der skulle være et på dem alle.

Adam Oehlensläger  Nordiske digte
Steen Steensen Blicher Hosekræmmeren 
Herman Bang Stuk
Gustav Wied Livsens ondskab
Johannes V Jensen Kongens fald
Tom Kristensen Hærværk
Hans Scherfig Det forsømte forår
Ib Michael Kilroy, Kilroy
Erling Jepsen Kunsten at græde i kor
Jakob Ejersbo Nordkraft
Jørgen Leth Det uperfekte menneske
Knud Romer Den som blinker er bange for døden
Christian Mørk De ti herskere
Morten Sabroe Du som er i himlen
Lars Husum Mit venskab med Jesus Kristus
Jussi Adler Olsen Serien om afdeling Q
Kaspar Colling Nielsen Mount København
Morten Ramsland Sumobrødre
Kasper Syhler Patterson -Sort ko, hvid mælk

Vi glæder os til at høre, hvad du har tænkt dig til læse her til august måneds udfordring!
Den 31. august udkommer et opsamlingsindlæg, hvor vi vil fortælle, hvad vi har læst i august måned, og her får I også mulighed for at fortælle, hvilken bo af en mandlig dansk forfatter som I har læst.

Der er nu 62 deltagere i bogudfordringen, men der er stadig plads til flere. Så har du ikke tilmeldt dig, kan du stadig nå det. Skriv enten en kommentar til dette indlæg eller send en e-mail tilbogklubbenmener@hotmail.com. Du kan læse mere om bogudfordringen lige her.


7 kommentarer:

  1. Jeg elsker at læse om jeres bogudfordring!
    Ville også gerne selv være med, men hader bare at jeg kun kan gøre det mindre end halvt, så jeg venter med længsel til næste års... for sådan en kommer der jo helt sikkert.

    Jeg vil bare lige sige at forfatteren i denne måneds udfordring jo evt. også kan være Vilhelm Topsøe, han har skrevet over 11 bøger..

    GO GO GO!

    SvarSlet
  2. Uhhh jeg ved for en gang skyld ikke rigtig hvad jeg skal læse.

    Overvejer genlæsning af Jan Sonnergaard, Carsten Jensens 'Vi de druknede' eller måske at gå klassisk og læse 'Midt i en jazztid'.

    Det må tiden vise :)

    SvarSlet
  3. Kenneth Bøgh Andersen er altså også en god dansk mandlig forfatter. Og mange andre ville nok også anbefale Dennis Jürgensen, men ham har jeg nu ikke selv læst noget af.

    SvarSlet
  4. Jeg skal læse Utahs bjerge af Leif Davidsen... Har aldrig læst noget af ham før, så glæder mig til at gå i gang med novellerne :-)

    SvarSlet
  5. Det er svært, der er jo så mange at vælge imellem.. Overvejer lidt om jeg skal få læst 'Vi, de druknede' af Carsten Jensen. Fik den anbefalet af en veninde for længe siden. Svend Åge Madsen er også en dansk forfatter, der kan anbefales. Nogle år tilbage læste jeg en hel del af hans bøger.

    SvarSlet
  6. Jeg har to mandlige danske forfattere stående, som begge sikkert vil blive læst her i august: Først og fremmest Bo Hr. Hansens midtvejskritiske "Død og status", som jeg glæder mig rigtig meget til - og Keld Conradsens "Angus McFinneys fatale forstyrrelser".

    SvarSlet
  7. Jeg vil mene, at med sådan en opgave skulle man gå efter så ny litteratur som muligt. Bo Hr. Hansen er et godt bud. Man kunne også finde frem til andre lyriske græsstrenge-operationer som fx René Jean Jensen, Mikkel Thykier, Peter Clement Voetmann eller Lars Frost. Der er så mange ord at vælge imellem.:-) Og så meget man aldrig har hørt om.

    SvarSlet