tirsdag den 18. oktober 2011

J.K. Rowling: Harry Potter and the Philosopher´s stone

Da jeg skulle vælge bog til september måneds bogudfordring var jeg egentlig meget i tvivl om hvad jeg skulle læse. Efter at have været igennem et par overvejelser, blev jeg ret inspireret af resten af bogklubben. Jeg skulle da læse Harry Potter ligesom dem. Det er nok efterhånden 9 gang jeg starter på serien, men det er faktisk første gang jeg læser den på originalsproget. 

Jeg er ikke rigtig blevet overrasket over handlingen i bogen, jeg kendte den jo i forvejen. Det der overrasker mig er egentlig hvor meget bedre bogen er på engelsk end dansk. Eller overrasker er måske så meget sagt, jeg havde det jo nok på fornemmelsen, men jeg blev alligevel lidt overrasket over hvor meget bedre bogen er på engelsk. 

Jeg synes også jeg bedre på engelsk kan fornemme hvordan sproget er skrevet til Harrys alder, ellers er det bare fordi det efterhånden er længe siden jeg læste de første bøger på dansk.

Som sædvanligt faldt jeg hurtigt ind i Harry Potter universet og blev fuldstændig grebet af bogen, faktisk så grebet at jeg nu er godt igang med resten af serien. 

Jeg er måske nok den eneste som ikke før har kastet mig over Harry Potter på engelsk, men skulle der sidde andre derude kan jeg virkelig kun anbefale at I læser den på engelsk næste gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar