tirsdag den 28. september 2010

Min bogverden

I serien "Min bogverden" kommer vi rundt til forskellige bogelskere, som vil fortælle om deres forhold til bøger. I denne uge er det bogklubbens medlemmer som fortæller om deres bogverden, og i dag er turen kommet til Charlotte:

Jeg har altid elsket bøger. Da jeg var helt lille fik jeg min mor og mormor til at læse for mig i timevis og da jeg blev større sad jeg selv krøllet sammen i sofaen med en bog. Jeg synes stadig at det er lige fantastisk, hvordan et nyt univers kan åbne sig, når man sidder med en velskrevet bog. Fortællinger om Carl Hamiltons missioner, hvordan Holly forsøger at leve uden Gerry og Pevensie-børnenes oplevelser i et forunderligt, magisk land har fået mig igennem mange aftener, tilbragt alene på sofaen. 

Faktisk, så elsker jeg at kunne sidde i sofaen med benene oppe under mig, en krus dampende varm the i hånden og blafrende stearinlys i vindueskarmen og bare forsvinde ind i et andet univers.



I begyndelsen var mit formål med bogklubben, at få udvidet min horisont. Jeg læser mange krimier og jeg ville egentlig gerne få læst nogle andre genrer også. - Det er jeg i hvert fald også kommet til, i en klassiker-elskende bogklub som vores.;o) Arbejdet har ikke været spildt, jeg er blevet positivt overrasket mange gange og det er da også ofte en anden type bøger jeg læser nu, end det var for nogle år siden.
Af alle de bøger, som vi har læst igennem årene, så er Åsne Seierstad´s Boghandleren i Kabul nok en af mine yndlings. Den barske historie og den levende fortællemåde rørte mig dybt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar