tirsdag den 28. september 2010

Boganmeldelse: Helle Helle: Ned til hundene



For nyligt læste jeg Helle Helles Ned til hundene. Og det var en anbefalelsesværdig oplevelse!




Bogen fortæller om Bente, der ved et tilfælde kommer til at bo hos Putte og John. Her kommer hun til at indgå i en naturlig dagligdag, hvor familie og venner kommer forbi i tide og utide. Helle Helle bruger Bente til at observere Putte og Johns liv, så vi andre får et indblik i et liv, som går sin helt naturlige gang.

Der er ikke meget action i bogen - faktisk så lidt, at da jeg lukkede bogen efter endt læsning, så undrede jeg mig meget. For jeg manglede en pointe. Men jeg har senere fundet ud af, at sådan skriver Helle Helle. hun giver et indblik i folks liv - og forlader det lige så brat, som hun kommer ind. Og når man har det i baghovedet, så giver historien meget bedre mening. Og man mister egentlig lysten til en egentlig pointe.

Det er ikke den sidste bog jeg har læst af Helle Helle. Jeg har planer om at læse hendes tidligere bøger og ved desuden at hun snart kommer med en ny bog - som jeg helt sikkert også vil læse.

2 kommentarer:

  1. Ja, vi er flere der glæder os til nyt fra Helle Helle. Jeg kan anbefale novellesamlingen 'Biler og dyr' til at udfylde ventetiden med.

    SvarSlet
  2. Tak for anbefalingen Marie. Jeg har en plan om snart at læse "Rødby-Puutgarden", og "Biler og dyr" er nu også på listen over bøger, som jeg snart skal have læst. :D

    SvarSlet