lørdag den 17. september 2011

Inspiration til nye læseoplevelser

Af og til er jeg helt ideforladt over hvilken ny bog, jeg skal læse, når jeg er blevet færdig med en bog.

Den amerikanske hjemmeside Booklamp kan nu hjælpe mig med dette problem. For nylig blev jeg færdig med at læse Jane Austens Stolthed og Fordom, og jeg vil nu se, hvilke bøger Booklamp foreslår mig

Booklamp finder bogens DNA, som er familie og lignende relationer. Ud fra dette kommer Booklamp så med forslag til bøger med lignende DNA, og som jeg måske også vil kunne lide.

Forslagene som Booklamp kommer med ud fra Stolthed og fordom er først og fremmest Jane Austens andre bøger som fx Fornuft og følelse og Manfield Park. Forfattere som Anne Bronte, Charlotte Temple og James Henry bliver også foreslået.

Den såkaldte DNA som en bog har kan bestå af kun en ting som familie og relationer som Stolthed og fordom eller have flere forskellige.

Dette er mit første besøg på Booklamp. Det er en side, som jeg gerne vil benytte i fremtiden til at få inspiration til nye læseoplevelser.

Har I prøvet Booklamp? og kender I til andre sider, hvor man også kan få inspiration til nye bøger?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar